Guies docents: Modul introductori curs 2023-24

Aprendre a aprendre

Aprendre a Aprendre: Eines per una Nova Etapa (13344) (2020-2021)  Data modificació: 25/05/2021 18:32:25


CA ES EN | Veure guía docent | Importar guia docent | Actualizar data revisió


Tipus de modalitat   Este desplegable decidirá qué tipo de metodología y evaluación saldrá en la web
- Presentació
L'objectiu principal d'aquest mòdul introductori és donar a conèixer les diferents possibilitats que oferim en el pròxim grau senior i treballarem dos aspectes fonamentals que la neurociència ens diu que són essencials en l'aprenentatge: Afectivitat i productivitat. S'ha demostrat que amb una bona afectivitat i bona relació entre companys es millora la productivitat. Per aquest motiu les cinc primeres sessions d'aquest mòdul les dedicarem a fomentar l'afectivitat mitjançant diferents Dinàmiques de Grup.
Volem fer una cosa diferent, innovador, un repte, Innovació disruptiva.
El concepte d’innovació disruptiva va ser introduït al 1997 per Clayton Christensen (professor de Harvard Business School  wwww.claytonchristensen.com) . i es refereix a la construcció d’una educació diferent, trenca amb les metodologies i les modalitats de transmissió del coneixement  i obre noves alternatives a l’aprenentatge. L’idea és sorprendre a l’estudiant i agafar un camí diferent que ningú s’espera, creativitat.
- Requisits previs
No es demana cap requisit previ.
- Objectius
Fomentar les competències bàsiques d'autonomia personal i l'aprendre a aprendre.
Aprendre a treballar en grup de manera col·laborativa a través d'un aprenentatge cooperatiu entre iguals.
Relacionar la temàtica del curs amb les motivacions acadèmiques i les inquietuds professionals i projectes personals.
Reconèixer i utilitzar correctament les eines bàsiques del treball intel·lectual universitari.
Aprendre a aprofundir, desenvolupar i transferir a altres, aspectes de la cultura que siguin d'interès personal.
Aprendre a treballar sobre informació àmplia i complexa, gestionant els processos de documentació científica i de síntesi de la informació més rellevant per a cada situació.
Promocionar la comunicació oral per entrenar habilitats comunicatives i la capacitat d'expressar-se de forma senzilla i clara.
Promocionar la comunicació audiovisual per diversificar els materials de presentació de la informació tractada de forma atractiva i adequada segons cada situació.
Fomentar la creativitat i el caràcter innovador en el moment de plantejar solucions davant els reptes acadèmics.
Treballar amb esperit crític, reflexionant a través de la meta cognició i analitzant els propis processos d'aprenentatge i mètodes de col·laboració aplicats.
Facilitar contextos de discussió grupal i debats per a la reflexió entorn la temàtica del curs.
- Competències
C 1. Conèixer les característiques dels estudiants, així com les característiques dels seus contextos motivacionals i socials.
C 2. Dominar els coneixements necessaris per comprendre el desenvolupament de la personalitat.
C 3. Conèixer les propostes actuals basades en l'aprenentatge de competències.
C 4. Responsabilitat interpersonal: ser conscient de la seva actuació personal i de la seva influència en l'entorn. Tenir habilitats i coneixements per gestionar els processos grupals i la comunicació per aconseguir una bona col·laboració en el seu entorn.
C 5. Col·laboració amb els companys d'aula: tenir els coneixements i les habilitats necessaris per a realitzar una aportació professional al clima afectiu de l'aula, així com a les relacions personals, i per tal d'aconseguir un bon ambient universitari.
C 6. Integrar les tecnologies de l’informació i la comunicació en les activitats d'ensenyament i d'aprenentatge.
C 7. Conèixer els elements que conformen el pensament sistèmic, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
C 8. Conèixer els elements que conformen el pensament crític, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
- Resultats d'aprenentatge
-   L’estudiant  passa a ser protagonista de l’aprenentatge.
-  Volem que en el camí de l'aprenentatge  experimentessin diferents emocions i descobrir que la vida està plena d'oportunitats.
-  Experimentar que el millor aprenentatge es produeix en companyia..
-  Les metodologies utilitzades fomenten la participació activa dels estudiants.
-  Presentar iniciatives que potenciïn l’emprenedoria dels alumnes.
 
- Continguts
Dinàmiques de grup: Descobrir, confiar, col·laborar i estructura de grup.
Mitjans de comunicació, Visual, Auditiu i cinestèsic.
Tècniques de motivació.
Com gestionar els conflictes?
El treball intel·lectual.
Els processos d'investigació.
La transmissió del coneixement.
- Metodologia i activitats formatives (totalment presencial)
Eminentment activa. A partir de la reflexió personal de la nostra formació inicial, desenvoluparem diferents metodologies actives: Dinàmiques de Grup, ABP, (Aprenentatge Basat en Problemes) AOP, (Aprenentatge Basat en Projectes) ApS, (Aprenentatge Servei), Tècnica del cas…, que han donat molt bons resultats en l'experiència del dia a dia a l'aula, i compartirem la posada en pràctica en diferents contextos i matèries.
      · Metodologia i activitats formatives (Modalitat semipresencial - blended)
      · Metodologia i activitats formatives (Modalitat totalment online)
- Bibliografia i recursos
Es facilitarà un dossier per poder seguir l'assignatura
Vidal, S. (2009). Estrategias para la enseñanza de las matemáticas en secundaria. Barcelona: Laertes.
Vidal , S. (2011). Good Morning, numbers day. (T. A. Inc, Ed.) Australian Primary Mathematics classroom, 16(3), 25-28.
Vidal, S. (2013). El dia del número, motivación de la matemática. Saarbrücken: Publicia.
Vidal, S., & Balaguer, C. (2013). La comunicación de los problemes de matemáticas en la didàctica de los Grados de Educación en la UIC. (UCM, Ed.) Estudios sobre el Mensaje Periodistico(19), 531-541.
Vidal, S., & Fuertes, M. (2013). La dinàmica de grupos para el trabajo cooperativo facilita la comunicación. Vivat Academia(123), 1-12.
Van Gogh, "Noche estrellada sobre el Ródano"
https://e-uic.uic.es/mod/resource/view.php?id=499035
 
- Sistemes i criteris d'avaluació (totalment presencial)
No hi ha Avaluació, només es requereix un 80% d'assitència per tenir l'Apte.
      · Sistemes i criteris d'avaluació (Modalitat semipresencial - blended)
      · Sistemes i criteris d'avaluació (Modalitat totalment online)
- Atenció
Abans i després de les classes.
Per mail, en qualsevol moment.
- Material didàctic





 


                                            Salvador Vidal                         


Història

Curs 2023-2024
Semestre: 2
Àmbit temàtic: Història
Nº de crèdits:
Nº d’hores de classe: 5
 Nº de sortides o activitats: 0
Nom del professor:Xavier Baró Queralt

Guia Docent
Nom de l’assignatura:


Història i Patrimoni (13345) (2020-2021)  Data modificació: 25/05/2021 18:32:43


CA ES EN | Veure guía docent | Importar guia docent | Actualizar data revisió


Tipus de modalitat   Este desplegable decidirá qué tipo de metodología y evaluación saldrá en la web
- Presentació
L’assignatura Història i Patrimoni pretén introduir l’alumnat en algunes qüestions bàsiques que han marcat i definit el nostre passat, partint des d’un punt de vista eminentment històric i patrimonial, des de l’Edat Mitjana fins el segle XX. És un petit tast d’allò que es desenvoluparà més al llarg del grau senior. La metodologia serà eminentment pràctica, tot cercant la participació i opinió de l’alumnat.
- Requisits previs
- Objectius
Assolir una certa familiaritat amb alguns autors, revistes i textos representatius sobre el coneixement teòric de la història, la història de l’art i el patrimoni, i ser capaç d’ubicar-los adequadament.
Assimilar bé i comprendre els trets característics de les diferents propostes historiogràfiques per explicar i narrar els fets, experiències i processos històrics.
Adquirir un coneixement satisfactori dels conceptes, termes i veus clau emprades en la historiografia actual, així com en l’àmbit artístic i patrimonial.
Capacitar l’alumnat perquè pugui analitzar de manera crítica i comparativa diferents obres històriques i artístiques i valorar-les acuradament.
Exercitar l'habilitat de dialogar i debatre —amb els altres estudiants i amb el professor— entorn de textos i obres significatius.
Afavorir que l’alumnat aprengui a combinar creativitat i objectivitat.
Potenciar les capacitats de l'alumnat per escriure amb consistència lògica, claredat i correcció.
Conèixer les fonts i eines per a la recerca (el seu estudi i tractament) en el camp de la història i la història de l'arquitectura, pintura i escultura.
Aprendre les formes de plantejar un tema; dur a terme el treball; presentació i divulgació.
Capacitar l’alumne per a cercar, identificar, seleccionar, analitzar i utilitzar les fonts històriques i patrimonials més adients a un determinat tema de recerca.
Reconèixer les característiques, els autors i les obres més importants de cada època o estil.
Saber analitzar una obra d'art (arquitectura, pintura o escultura) i tenir les eines i la terminologia adequades per fer-ho.
Conèixer les obres i els museus de Barcelona més importants de cada període tractat.
 
- Competències
- Resultats d'aprenentatge
- Continguts
BLOC I.
L’expansió catalana per l’Imperi Bizantí.
Iconografia en el romànic català
Skanderbeg, el darrer cristià enfront l’Imperi Turc
Similituds i diferències entre el gòtic català i el gòtic francès
Visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya, Secció d’Art Romànic i Gòtic
 
BLOC II
Pedro Fernández de Quirós, el “Quijote del Pacífico”
La Casa Gralla
El Barroc com a visió del món
El Segle d’Or de la pintura espanyola
 
BLOC III
La Guerra de la Independència o Guerra del Francès (1808-1814)
Les visions de la guerra de Goya
 
BLOC IV
La restauració i la crisi del 98
Els Quatre Gats, centre intel·lectual i promotor del modernisme català
Visita al Museu del Modernisme Català
 
Viatge (encara per determinar i no s’inclou dins del preu del mòdul)
- Metodologia i activitats formatives (totalment presencial)
Es combinaran les classes magistrals amb diferents activitats a l’aula: comentaris de text, d’obres d’art, visites in situ a museus i monuments, i altres exercicis.
      · Metodologia i activitats formatives (Modalitat semipresencial - blended)
      · Metodologia i activitats formatives (Modalitat totalment online)
- Bibliografia i recursos
- Sistemes i criteris d'avaluació (totalment presencial)
      · Sistemes i criteris d'avaluació (Modalitat semipresencial - blended)
      · Sistemes i criteris d'avaluació (Modalitat totalment online)
- Atenció
- Material didàctic
      Materials
             skanderbeg1405-1468,eldarrercristiaenfront.pptx
             barotempsdeducacio.pdf
             textosbarroc.docx
             elbarrococomovisiondelmundo,.ppt
             textobarrocoxcceuropea.pdf
             quirosdefinitiu.pdf
             elsalmogavers.pptx
 

                                            Xavier Baró                         


Patrimoni

Curs 2023-2024
Semestre: 2
Àmbit temàtic: Història
Nº de crèdits:
Nº d’hores de classe: 5
 Nº de sortides o activitats: 0
Nom del professor:Xavier Baró Queralt

Guia Docent
Nom de l’assignatura:


Història i Patrimoni (13345) (2020-2021)  Data modificació: 25/05/2021 18:32:43


CA ES EN | Veure guía docent | Importar guia docent | Actualizar data revisió


Tipus de modalitat   Este desplegable decidirá qué tipo de metodología y evaluación saldrá en la web
- Presentació
L’assignatura Història i Patrimoni pretén introduir l’alumnat en algunes qüestions bàsiques que han marcat i definit el nostre passat, partint des d’un punt de vista eminentment històric i patrimonial, des de l’Edat Mitjana fins el segle XX. És un petit tast d’allò que es desenvoluparà més al llarg del grau senior. La metodologia serà eminentment pràctica, tot cercant la participació i opinió de l’alumnat.
- Requisits previs
- Objectius
Assolir una certa familiaritat amb alguns autors, revistes i textos representatius sobre el coneixement teòric de la història, la història de l’art i el patrimoni, i ser capaç d’ubicar-los adequadament.
Assimilar bé i comprendre els trets característics de les diferents propostes historiogràfiques per explicar i narrar els fets, experiències i processos històrics.
Adquirir un coneixement satisfactori dels conceptes, termes i veus clau emprades en la historiografia actual, així com en l’àmbit artístic i patrimonial.
Capacitar l’alumnat perquè pugui analitzar de manera crítica i comparativa diferents obres històriques i artístiques i valorar-les acuradament.
Exercitar l'habilitat de dialogar i debatre —amb els altres estudiants i amb el professor— entorn de textos i obres significatius.
Afavorir que l’alumnat aprengui a combinar creativitat i objectivitat.
Potenciar les capacitats de l'alumnat per escriure amb consistència lògica, claredat i correcció.
Conèixer les fonts i eines per a la recerca (el seu estudi i tractament) en el camp de la història i la història de l'arquitectura, pintura i escultura.
Aprendre les formes de plantejar un tema; dur a terme el treball; presentació i divulgació.
Capacitar l’alumne per a cercar, identificar, seleccionar, analitzar i utilitzar les fonts històriques i patrimonials més adients a un determinat tema de recerca.
Reconèixer les característiques, els autors i les obres més importants de cada època o estil.
Saber analitzar una obra d'art (arquitectura, pintura o escultura) i tenir les eines i la terminologia adequades per fer-ho.
Conèixer les obres i els museus de Barcelona més importants de cada període tractat.
 
- Competències
- Resultats d'aprenentatge
- Continguts
BLOC I.
L’expansió catalana per l’Imperi Bizantí.
Iconografia en el romànic català
Skanderbeg, el darrer cristià enfront l’Imperi Turc
Similituds i diferències entre el gòtic català i el gòtic francès
Visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya, Secció d’Art Romànic i Gòtic
 
BLOC II
Pedro Fernández de Quirós, el “Quijote del Pacífico”
La Casa Gralla
El Barroc com a visió del món
El Segle d’Or de la pintura espanyola
 
BLOC III
La Guerra de la Independència o Guerra del Francès (1808-1814)
Les visions de la guerra de Goya
 
BLOC IV
La restauració i la crisi del 98
Els Quatre Gats, centre intel·lectual i promotor del modernisme català
Visita al Museu del Modernisme Català
 
Viatge (encara per determinar i no s’inclou dins del preu del mòdul)
- Metodologia i activitats formatives (totalment presencial)
Es combinaran les classes magistrals amb diferents activitats a l’aula: comentaris de text, d’obres d’art, visites in situ a museus i monuments, i altres exercicis.
      · Metodologia i activitats formatives (Modalitat semipresencial - blended)
      · Metodologia i activitats formatives (Modalitat totalment online)
- Bibliografia i recursos
- Sistemes i criteris d'avaluació (totalment presencial)
      · Sistemes i criteris d'avaluació (Modalitat semipresencial - blended)
      · Sistemes i criteris d'avaluació (Modalitat totalment online)
- Atenció
- Material didàctic
      Materials
             skanderbeg1405-1468,eldarrercristiaenfront.pptx
             barotempsdeducacio.pdf
             textosbarroc.docx
             elbarrococomovisiondelmundo,.ppt
             textobarrocoxcceuropea.pdf
             quirosdefinitiu.pdf
             elsalmogavers.pptx

                                            Judit Urbano